Pokud si dáte práci a vytvoříte si web, pak byste svou snahu měli dotáhnout do detailů a nastavit také sledování návštěvnosti webu. Web, který neměří chování návštěvníků, plýtvá svým potenciálem. A nezapomeňte, že každý web začínal na třech nebo pěti uživatelích denně…
Abyste věděli, kolik lidí na váš web chodí, musíte mít nastavené měření. Nemá smysl říkat, že to nemá cenu, protože tam nikdo nechodí – to právě nevíte, když to neměříte. Můžete být nakonec mile překvapení.
Existují různé typy měření, ale reálné využití má v podstatě jen jedno – měření ve službě Google Analytics. Je to oborový standard a slouží ke vzájemnému porovnávání návštěvnosti webů.
Google Analytics
Jde o službu Googlu, který toho internetovým podnikavcům nabízí opravdu hodně. Na web se vloží měřicí kód a ve službě Analytics pak sledujete různé hodnoty – nejen počet návštěvníků a návštěv, ale také statistiky jednotlivých stránek nebo dokonce kliknutí na tlačítko.
V roce 2020 už dominuje vylepšená služba Google Tag Manager. Na web se vloží měřicí kód GTM a služba jako Analytics se pak vkládá pomocí aplikace GTM (ne tedy jako další měřicí kód). Podobně lze do „schránky“ GTM vložit desítky jiných služeb, ne jen Analytics.
Počítadlo návštěvnosti
Toto měření nemá valný praktický význam. Poskytují ho služby jako TopList. O skutečném počtu návštěvníků neříkají čísla nic, protože započítávají i různé nežádoucí požadavky, jako jsou různé roboti.
Statistiky na serveru
Hostingy obvykle nabízejí serverové počítadla nebo statistiky. Ty zase obsahují plně všechny požadavky, jsou to mohutné těžko přehledné datové sady nebo složité a rozsáhlé grafy. Opět se v praxi příliš nevyužívají.
Jak měřit návštěvnost webu
Nasaďte na web Google Analytics přímo nebo přes Google Tag Manager. Udělejte to, i když si myslíte, že na web „nikdo“ nechodí. Bude vás to motivovat k tomu, abyste na webu pracovali a jeho návštěvnost navýšili.